11-07-2021 — Corona update: waar staan we nu?

Na bijna anderhalf jaar gesloten te zijn geweest hebben we op zaterdag 10 juli voorzichtig de draad weer opgepakt met een café avond. Aanvankelijk was het de bedoeling dat er tijdens die avond ook weer als vanouds gejamd kon worden maar de hernieuwde aanscherping van de coronamaatregelen gooide op het laatste moment toch nog roet in het eten. Gelukkig was het nog wel mogelijk om een drankje te komen drinken en bij te praten met al die andere Jailhouse bezoekers/medewerkers die hun favoriete stekkie in het JAC zo lang hebben moeten missen. Uiteraard gebeurde dit allemaal volledig coronaproof met zitplaatsen aan de tafeltjes in de zaal en inachtneming van de anderhalve meter norm. Om hieraan te kunnen voldoen was er een limiet van maximaal 35 bezoekers. Het is natuurlijk allemaal verre van ideaal en we zouden het graag anders zien met live bands voor een afgeladen zaal maar dat zit er onder de huidige omstandigheden voorlopig echt nog niet in. De verscherpte coronamaatregelen blijven in ieder geval van kracht tot 13 augustus. Tot die tijd maken we er het beste van met regelmatig een café avond zodat we, hoe beperkt ook, open kunnen blijven en we elkaar in het JAC kunnen blijven ontmoeten. Vanwege het grillige verloop van de besmettingscijfers en de daaruit voortvloeiende maatregelen heeft het geen zin om te ver vooruit te kijken en daarom kiezen we bij het inplannen van café avonden voor de korte termijn. Zodra er een avond ingepland is wordt dat hier op de website en via onze social media kanalen bekend gemaakt, hou het dus in de gaten. Blijf gezond en tot ziens in Jailhouse!